سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونه اتومبیل خود را برای سفر بعدی خود در جاده آماده کنید

شما هفته ها یا شاید ماه ها در همان مکان های کسل کننده گیر کرده اید. توجه شما به سمت مکانهایی که ترجیح می دهید دور می شود ، همه در اینجا نیستند. شاید هوا نادیده گرفته شود. شاید دوست دارید به جایی برفی بروید زیرا هیچ وقت در خانه نمی بارد. افراد زیادی برای دیدن وجود دارند ، جاده های خوبی برای رانندگی ، مکان هایی که شما عاشق آنها هستید و حتی مکان های بیشتری که کاوش نکرده اید. در هر صورت ، باید ماشین خود را بارگیری کنید و به بزرگراه برخورد کنید.


با این حال ، اگر نمی توانید به ماشین خود وابسته باشید ، بهترین برنامه ریزی شما برای استفاده ناشایست خواهد بود. شکست در رفت و آمد روزانه خود را یک چیز است، اما اگر برگ ماشین خود را که شما مایل خارج از وسط هیچ جا رشته؟ مراقبت از اتومبیل در تمام طول سال ضروری است ، اما به خصوص قبل از سفر جاده ای ، بنابراین این کارهای اصلی تعمیر و نگهداری را قبل از تبدیل شدن به کلیشه فیلم ترسناک انجام دهید.

مایعات خون حیات هر خودرویی هستند. فواصل سرویس بر روی شش مایعات اساسی اتومبیل شما معمولاً به مسافت پیموده شده بستگی دارد ، بنابراین در نظر بگیرید که از آخرین سرویس خود تا چه حد رانندگی کرده اید و تا چه حد قصد دارید در سفر خود حرکت کنید تا بتوانید تصمیم بگیرید که چه چیزی نیاز به توجه دارد. اگر قصد دارید در اواسط سفر به یک نقطه عطف خدمات برسید ، ممکن است بخواهید زود از آن کار مراقبت کنید.

روغن: نیازی نیست که متخصص خودرو باشید تا بدانید روغن برای موتور بسیار مهم است. این عناصر متحرک مانند پیستون ، میل لنگ و میل بادامک را روغن کاری می کند تا بتوانند بدون اصطکاک بیش از حد حرکت کنند. فاصله زمانی توصیه شده برای تغییرات روغن در هر 3000 تا 5000 مایل است ، اما از آن زمان به بعد این فناوری بهبود یافته است - هم در روغن و هم در زیر کاپوت شما. اکنون بسیاری از خودروسازان طبق گزارش های مصرف کننده ، روغن شما را هر 7،500 تا 10،000 مایل تغییر می دهند . قبل از تعیین یک برنامه منظم برای تغییر روغن ، کتابچه راهنمای خود را دوبار بررسی کنید. اگر در بازه زمانی پیشنهادی خود تغییر روغن را بدست آورده اید ، از قطره ای برای بررسی وضعیت روغن و سطح پر کردن آن استفاده کنید. اگر سیاه و سفید ، ریز و درشت یا زیر حداقل خط پر است ، آن را چک کنید بلافاصله.



مایع رادیاتور: موتورها گرمای زیادی تولید می کنند و رادیاتور آن را خنک نگه می دارد . مایع رادیاتور که به عنوان خنک کننده یا ضد یخ نیز شناخته می شود ، برای استخراج گرما از موتور کار می کند و آن را از طریق رادیاتور تخلیه می کند. سطح خنک کننده کم به احتمال زیاد منجر به گرمای بیش از حد خواهد شد ، بنابراین مایع خنک کننده خود را بررسی کرده و در صورت نیاز آن را خاموش کنید. اطمینان حاصل کنید که حداقل هر 40،000 تا 50،000 مایل سیستم را شستشو دهید .

مایع ترمز: هنگامی که به پدال ترمز فشار می دهید ، مایع - بله ، سیال - درون خطوط ترمز فشرده می شود و باعث می شود تا لنت های ترمز در روتورها ببندند و ماشین شما را کند کنند. اگر تاکنون توجه داشته باشید که پدال احساس اسفنجی یا مسافرت اضافی دارد ، ممکن است حباب های هوا در خطوط وجود داشته باشد یا مایعات آلوده شوند . در مورد پدال اسفنجی ، باید آن حباب های هوا را از خطوط خون بگیرید. در غیر این صورت، لازم است تا بالا خاموش روغن ترمز در صورت لزوم، و خیط و پیت کردن سیستم با مایع تازه هر 24000 مایل است.

مایع فرمان برق: اتومبیل های مدرن از فرمان برقی استفاده می کنند تا چرخش چرخ با هر سرعت آسان باشد اما این مایع نیز می تواند آلوده شود و باعث می شود فرمان شما کمتر پاسخگو باشد. این ایده خوبی است به این بررسی سطح و شرایط مایع هر زمان خود را می روغن ماشین خود را تغییر دهید. شما باید بدون در نظر گرفتن مایع فرمان قدرت خود را در حدود هر 50،000 مایل تغییر دهید .

مایع انتقال: تعداد کمی از موارد مانند یک گیربکس تند و درایو را خراب می کند. مایع انتقال به دنده ها به یکدست مش کمک می کند ، و هنگامی که خراب شود ، نتیجه گیری ناخوشایند است. خوشبختانه مایع گیربکس مدت زیادی طول می کشد و برخی از خودروها حتی با مایع انتقال به اصطلاح "طول عمر" به فروش می رسند. بررسی مالک خود را کتابچه راهنمای کاربر برای فاصله سرویس توصیه می شود برای ماشین های خاص خود را به عنوان آنها می توانند از 30000 مایل تا بیش از 100000 مایل است تمام راه، در هر گزارش های مصرف کنندگان . با این حال ، به طور کلی ، ایده خوبی است که مایعات را به هر حال در 60،000 مایل جایگزین کنید ، حتی اگر آن مایعات "طول عمر" داشته باشید. به احتمال زیاد شما با مایعات انتقال که از 100000 مایل قدیمی تر است ، دچار مشکل می شوید.

مایع شیشه جلو اتومبیل: درایوهای طولانی می توانند خودرو شما را کثیف کنند و هیچ چیز در نمای بیرونی خودرو برای تمیز نگه داشتن از شیشه جلو اتومبیل مهم نیست. از این گذشته ، باید بتوانید ببینید که کجا می روید. اضافه کردن مایع واشر شیشه ای بسیار اساسی است: در هر پمپ بنزین یک کاسه مایع بگیرید ، سپس در صورت کم شدن از قیف استفاده کنید تا مخزن خود را پر کنید.